Tuesday, September 15, 2009

hehe..ni ade alkisah nk cite...agak tension la gak
tp nk wt cm ne bende dh jadi kan?
citenyer cm ni

selase(11.00pg) di bilik B2 308,aku g mandi coz pastu kul 12 de kelas sosio budaya
pas mandi jalan la nyanyi2..sonok coz siap awal la konon
pas tu time nk bukak pintu bilik aku...
pergh.....

oit..pehal la xleh nk cucuk kunci ni..nk kate salah bilik btl dah..hahaha
tgk2 kt kunci tu tulis D1216, mak oi,.ni kunci bilik rodhiah
pe yg harus ku lakukan??haha
mmg mati akal,,,xpenah2 jd cm tu..mlm tu dh ckp kt rodiah, kang tetukar lak kunci kte ni,skali jd betul2 la plak.,.mmg mengong..mlm tu rodiah,linda n shida tdo kt blik aku
pepegi bute diorg lik..rodiah mujur la roomate die de..

aku pon menyadinkn muke g blik linda..dh la kene melintas jambatan penghubung B1 dgn B2
kpl tutup ngn towel jew..smpai depan blik linda lega kos de kasut mandi die lagi..
aku pon ketuk le,..dh smpai 5kali ketuk idok le bebukak jugak
try g tgk kt blik mandi kut2 de..tp xde gak..
skali ak baru pasan.,kasut yg slalu die pkai xde,,,huwa die dh g awai la,.

lari g blik ruby lak...
tgk2 pintu blik die tebukak..ruby dh siap nk g kelas...org msg rodiah,.tp die xbls
rupenyer die g call nset aku..mne rupe nk angkat,dh nset dlm bilik
wadus,,pe lg wt cm bilik sendiri la..duk men laptop ruby..
nk nangis pon ade

dh kul 3 tu bru la rodhiah dtg ngn linda...die ambik kunci die n die tlg ambikkn
kat pejabat...pastu masuk bilik tgk2 de miscall...
suruh la org yg miscall tu call...tp die mcm marah...coz die xtau kisah sebenarnye..hmmm
xpela,,xleh nk salahkn die...coz time aku suh die call die tgh dgn pengarah

makanya pada hari ini aku xg kelas tutorial sosio budaya n kuliah fiqh..
mmg sedih giler..ak nk sgt2 g kelas

smoga kisah ni menjadi pengajaran kpd aku utk lebih berhati2...

5:45 AM misyaain amna
hehe..ni ade alkisah nk cite...agak tension la gak
tp nk wt cm ne bende dh jadi kan?
citenyer cm ni

selase(11.00pg) di bilik B2 308,aku g mandi coz pastu kul 12 de kelas sosio budaya
pas mandi jalan la nyanyi2..sonok coz siap awal la konon
pas tu time nk bukak pintu bilik aku...
pergh.....

oit..pehal la xleh nk cucuk kunci ni..nk kate salah bilik btl dah..hahaha
tgk2 kt kunci tu tulis D1216, mak oi,.ni kunci bilik rodhiah
pe yg harus ku lakukan??haha
mmg mati akal,,,xpenah2 jd cm tu..mlm tu dh ckp kt rodiah, kang tetukar lak kunci kte ni,skali jd betul2 la plak.,.mmg mengong..mlm tu rodiah,linda n shida tdo kt blik aku
pepegi bute diorg lik..rodiah mujur la roomate die de..

aku pon menyadinkn muke g blik linda..dh la kene melintas jambatan penghubung B1 dgn B2
kpl tutup ngn towel jew..smpai depan blik linda lega kos de kasut mandi die lagi..
aku pon ketuk le,..dh smpai 5kali ketuk idok le bebukak jugak
try g tgk kt blik mandi kut2 de..tp xde gak..
skali ak baru pasan.,kasut yg slalu die pkai xde,,,huwa die dh g awai la,.

lari g blik ruby lak...
tgk2 pintu blik die tebukak..ruby dh siap nk g kelas...org msg rodiah,.tp die xbls
rupenyer die g call nset aku..mne rupe nk angkat,dh nset dlm bilik
wadus,,pe lg wt cm bilik sendiri la..duk men laptop ruby..
nk nangis pon ade

dh kul 3 tu bru la rodhiah dtg ngn linda...die ambik kunci die n die tlg ambikkn
kat pejabat...pastu masuk bilik tgk2 de miscall...
suruh la org yg miscall tu call...tp die mcm marah...coz die xtau kisah sebenarnye..hmmm
xpela,,xleh nk salahkn die...coz time aku suh die call die tgh dgn pengarah

makanya pada hari ini aku xg kelas tutorial sosio budaya n kuliah fiqh..
mmg sedih giler..ak nk sgt2 g kelas

smoga kisah ni menjadi pengajaran kpd aku utk lebih berhati2...

Tuesday, September 8, 2009

PUNCA-PUNCA kesedihan - jika ada satu alat yang sesuai untuk mengukur kekuatan iman, tentulah alat itu adalah 'hati'. Allah SWT menjadikan hati itu hidup dan berfungsi sebagai pusat kawalan bagi anggota badan manusia. Seseorang yang suka menyentuh hatinya dan merawat dengan baik akan semakin mengenali dirinya sendiri.

Jika gelisah, sedih dan putus asa menguasai diri, dia akan bertanya kepada hati apakah sebabnya? Kemudian ilmu diperlukan untuk menjawab soalan, akal diguna sambil hati memandu cuba merungkai penyebab kesedihan itu. Akhirnya ditemukan jawapan punca kesedihan, kemurungan, gelisah dan tekanan pada diri manusia iaitu;

· Suka membuang masa. Hiburan dan permainan boleh merehatkan hati dan menjadikannya lebih bertenaga, tetapi apabila terlalu berlebihan ia boleh membunuh. Orang mukmin membahagikan masanya kepada tiga bahagian, iaitu;

Pertama untuk Allah SWT; kedua untuk dirinya sendiri yang meliputi fikiran, perasaan dan tubuh badannya dan ketiga untuk keluarga dan umatnya. Sikap membuang masa biasanya dipengaruhi oleh persekitaran. Manusia akan mudah terpengaruh dengan apa yang dilihat dan didengar daripada pergaulan. Berkawan rapat dengan orang yang suka membaca boleh mempengaruhi minat kita kepada buku, begitu juga bila suka iktikaf di masjid mendengarkan syarahan agama akan menjadikan kita dekat dengan ilmu.

Kita sentiasa berhadapan dengan dua pilihan dalam hidup ini, jalan baik atau yang buruk. Kawan yang jahil atau soleh, situasi mengingatkan kita pada Allah atau melupakannya. Membuang masa menyebabkan kemalasan yang berakhir dengan kegagalan, sedih dan tertekan. Seorang mukmin yang benar imannya sentiasa berada dalam situasi jihad iaitu bersungguh-sungguh mengisi masanya dengan perjuangan dan pengorbanan untuk memenangi pertarungan melawan iblis dan syaitan.

· Kesedihan juga berpunca daripada sifat dengki dan mengikut nafsu. Ada orang berasa sedih menyaksikan orang lain yang mengatasi kehebatannya. Lebih berjaya, kaya, berpangkat, cantik dan bergaya. Risau dan tertekan bersarang di hati, ditambah dengan sifat dengki dan dendam yang pasti akan memalapkan cahaya iman.

Ubat bagi kesedihan sebegini adalah dengan melihat siapa yang berada di bawah anda. Bukankah ramai manusia yang tiada apa-apa untuk dimakan pada hari ini? Rumah mereka musnah oleh banjir dan badai, anak dan isteri mereka mati di hadapan mata kerana tembusan peluru, kehancuran bangsa dan negara oleh kekejaman perang. Mengapa perlu bersedih jika kita masih memiliki orang yang tersayang, mengapa risau jika harta kita dilindungi Allah SWT, jika ia berkurangan bukankah selama ini Allah memberi jumlah yang banyak tak terhitung? Semenjak dari rahim ibu lagi rezeki sudah dikurniakan kepada kita. Sudikah kita jika seseorang mahu menukar kedua mata, kaki dan tangan kita dengan wang berjuta? Tentu ia lebih berharga daripada wang. Kenikmatan yang Allah kurniakan itu terlalu banyak, tetapi hanya sedikit manusia yang mahu bersyukur.

· Kesedihan kerana melupakan Allah. Bagaimanakah keadaan orang yang melupakan Allah? Dalam surah Al-Hasyr ayat 19 Allah SWT berfirman yang maksudnya: “Dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang yang melupakan Allah. Lalu Allah menjadikan mereka melupakan diri mereka. Mereka itulah orang-orang yang fasiq.”

Makna melupakan diri mereka sendiri adalah mereka meninggalkan amal soleh yang boleh menyelamatkan diri mereka di dunia dan akhirat. Orang yang melupakan Allah SWT mempunyai ciri-ciri seperti berikut;

Hari dilalui tanpa ibadat, lupa berzikir, mengabaikan sembahyang, tidak membaca ayat al-Quran, menjauhi ilmu dan meninggalkan amal soleh. Kehidupan dunia menjadikan mereka buta, tidak dapat menjejaki jalan ke akhirat. Keadaan mereka seperti binatang kerana mereka hidup semata-mata untuk makan, minum, tidur, berkahwin dan memuaskan nafsu saja.

Ini sesuai dengan firman-Nya yang bermaksud: “Dan sesungguhnya kami jadikan untuk isi neraka jahanam kebanyakan jin dan manusia, mereka memiliki hati tapi tidak dipergunakan untuk memahami ayat-ayat Allah, dan mereka memiliki mata tetapi tidak dipergunakan untuk melihat tanda-tanda kebesaran Allah dan mereka memiliki telinga tetapi tidak dipergunakan untuk mendengar ayat-ayat Allah. Mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai.” (Surah Al-A'raf: 179).

Benarkah orang yang kaya tidak berasa sedih, putus asa dan tertekan? Sebenarnya, ia bergantung kepada sumber hartanya dan untuk apa ia dibelanjakan. Kekayaan yang sebenar adalah kaya hati. Iaitu hati yang sentiasa bergembira kerana iman kepada Allah dan bersyukur serta reda dengan qada dan qadar-Nya

1:50 AM misyaain amna

PUNCA-PUNCA kesedihan - jika ada satu alat yang sesuai untuk mengukur kekuatan iman, tentulah alat itu adalah 'hati'. Allah SWT menjadikan hati itu hidup dan berfungsi sebagai pusat kawalan bagi anggota badan manusia. Seseorang yang suka menyentuh hatinya dan merawat dengan baik akan semakin mengenali dirinya sendiri.

Jika gelisah, sedih dan putus asa menguasai diri, dia akan bertanya kepada hati apakah sebabnya? Kemudian ilmu diperlukan untuk menjawab soalan, akal diguna sambil hati memandu cuba merungkai penyebab kesedihan itu. Akhirnya ditemukan jawapan punca kesedihan, kemurungan, gelisah dan tekanan pada diri manusia iaitu;

· Suka membuang masa. Hiburan dan permainan boleh merehatkan hati dan menjadikannya lebih bertenaga, tetapi apabila terlalu berlebihan ia boleh membunuh. Orang mukmin membahagikan masanya kepada tiga bahagian, iaitu;

Pertama untuk Allah SWT; kedua untuk dirinya sendiri yang meliputi fikiran, perasaan dan tubuh badannya dan ketiga untuk keluarga dan umatnya. Sikap membuang masa biasanya dipengaruhi oleh persekitaran. Manusia akan mudah terpengaruh dengan apa yang dilihat dan didengar daripada pergaulan. Berkawan rapat dengan orang yang suka membaca boleh mempengaruhi minat kita kepada buku, begitu juga bila suka iktikaf di masjid mendengarkan syarahan agama akan menjadikan kita dekat dengan ilmu.

Kita sentiasa berhadapan dengan dua pilihan dalam hidup ini, jalan baik atau yang buruk. Kawan yang jahil atau soleh, situasi mengingatkan kita pada Allah atau melupakannya. Membuang masa menyebabkan kemalasan yang berakhir dengan kegagalan, sedih dan tertekan. Seorang mukmin yang benar imannya sentiasa berada dalam situasi jihad iaitu bersungguh-sungguh mengisi masanya dengan perjuangan dan pengorbanan untuk memenangi pertarungan melawan iblis dan syaitan.

· Kesedihan juga berpunca daripada sifat dengki dan mengikut nafsu. Ada orang berasa sedih menyaksikan orang lain yang mengatasi kehebatannya. Lebih berjaya, kaya, berpangkat, cantik dan bergaya. Risau dan tertekan bersarang di hati, ditambah dengan sifat dengki dan dendam yang pasti akan memalapkan cahaya iman.

Ubat bagi kesedihan sebegini adalah dengan melihat siapa yang berada di bawah anda. Bukankah ramai manusia yang tiada apa-apa untuk dimakan pada hari ini? Rumah mereka musnah oleh banjir dan badai, anak dan isteri mereka mati di hadapan mata kerana tembusan peluru, kehancuran bangsa dan negara oleh kekejaman perang. Mengapa perlu bersedih jika kita masih memiliki orang yang tersayang, mengapa risau jika harta kita dilindungi Allah SWT, jika ia berkurangan bukankah selama ini Allah memberi jumlah yang banyak tak terhitung? Semenjak dari rahim ibu lagi rezeki sudah dikurniakan kepada kita. Sudikah kita jika seseorang mahu menukar kedua mata, kaki dan tangan kita dengan wang berjuta? Tentu ia lebih berharga daripada wang. Kenikmatan yang Allah kurniakan itu terlalu banyak, tetapi hanya sedikit manusia yang mahu bersyukur.

· Kesedihan kerana melupakan Allah. Bagaimanakah keadaan orang yang melupakan Allah? Dalam surah Al-Hasyr ayat 19 Allah SWT berfirman yang maksudnya: “Dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang yang melupakan Allah. Lalu Allah menjadikan mereka melupakan diri mereka. Mereka itulah orang-orang yang fasiq.”

Makna melupakan diri mereka sendiri adalah mereka meninggalkan amal soleh yang boleh menyelamatkan diri mereka di dunia dan akhirat. Orang yang melupakan Allah SWT mempunyai ciri-ciri seperti berikut;

Hari dilalui tanpa ibadat, lupa berzikir, mengabaikan sembahyang, tidak membaca ayat al-Quran, menjauhi ilmu dan meninggalkan amal soleh. Kehidupan dunia menjadikan mereka buta, tidak dapat menjejaki jalan ke akhirat. Keadaan mereka seperti binatang kerana mereka hidup semata-mata untuk makan, minum, tidur, berkahwin dan memuaskan nafsu saja.

Ini sesuai dengan firman-Nya yang bermaksud: “Dan sesungguhnya kami jadikan untuk isi neraka jahanam kebanyakan jin dan manusia, mereka memiliki hati tapi tidak dipergunakan untuk memahami ayat-ayat Allah, dan mereka memiliki mata tetapi tidak dipergunakan untuk melihat tanda-tanda kebesaran Allah dan mereka memiliki telinga tetapi tidak dipergunakan untuk mendengar ayat-ayat Allah. Mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai.” (Surah Al-A'raf: 179).

Benarkah orang yang kaya tidak berasa sedih, putus asa dan tertekan? Sebenarnya, ia bergantung kepada sumber hartanya dan untuk apa ia dibelanjakan. Kekayaan yang sebenar adalah kaya hati. Iaitu hati yang sentiasa bergembira kerana iman kepada Allah dan bersyukur serta reda dengan qada dan qadar-Nya


alhmddlh bejaye jugak rancangn cik apis nk bebuke pose beramai2 kt times square
terubat la gak rndu ke deme..
tanggal 5september 2009.jam 3 ptg....ak n ida betolak dr
UKM
pastu smpai kt hang tuah linda de tunggu kt situh..
pastu jalan la menuju ke times square...
smpai situ jmpe plak cik tasnim..otw nk ke surau coz dh msuk asar kitorg teserempak
ngn org kg talang.hehe..cik yon,,hehe time nk solat tu plak teserempak ngn cik loya
amira azmi...

pastu kitorg g la kt tingkat 10..ramai le jugek yg dh smpai
hehe..ingtkn aku sorg je yg xikut tema..ruprnya ramai jew, truk tol,,
aku pkai bju biru..tema sebenar wrne itam..k.t lagi la,,siap pkai bju ijo, ak ok la gak tdung n suar itam..

ramai la gak yg dtg,(amam,ida,mira,linda,yon,syirah,k,ju,aimi,wana,ezzah,aina,tkah,tasnim,ada,muaz,apis,
syafiq f,syafir r, syafiq md shah, zufar, azizul hakim,nabil,usaini,bala,faiz,alip,mus,barik,topekn rofiq...)hehe...

kwn2 aku ni sumenyer alim2..kitorg smayang dlu bru mkn..kirorg g duduk dpn surau dgn membawa setin ayo, pas minum pecut g smayang,
pas smayang bru le duk mencari mknan,aku ngn anim mkn nasi ayam jew..
dh xreti nk reka mknan apew..

lepas puas sume menyembang, wt meeting skit..bincang pasal reunion bln 12 ni, bleh plak bg tugas ikut U, erm bantai la..haha, dh bis melabun sume tgk keliling dh sunyi..guard pn dh tunggu..haha
dh nk tutup rupenyer,ingtkan awei lg
lastly kitorg tangkap gmbo ramai2

luv u kwn2...memori indah kte besama kn trus tetap bersemadi..dlm kul 10 tu kitorg blik
tp mls nk lik ukm,coz dh mlm2 lg pon tdo sorg..xbest
ak n ida tdo umah k.t kt ampang, yon n tikah pon tdo situ gak
esoknyer pas subuh dh lik,
coz ida de kje luar..

hehe..ukhwah fillah abadan abada.. sweet 2001-2005
12:08 AM misyaain amna

alhmddlh bejaye jugak rancangn cik apis nk bebuke pose beramai2 kt times square
terubat la gak rndu ke deme..
tanggal 5september 2009.jam 3 ptg....ak n ida betolak dr
UKM
pastu smpai kt hang tuah linda de tunggu kt situh..
pastu jalan la menuju ke times square...
smpai situ jmpe plak cik tasnim..otw nk ke surau coz dh msuk asar kitorg teserempak
ngn org kg talang.hehe..cik yon,,hehe time nk solat tu plak teserempak ngn cik loya
amira azmi...

pastu kitorg g la kt tingkat 10..ramai le jugek yg dh smpai
hehe..ingtkn aku sorg je yg xikut tema..ruprnya ramai jew, truk tol,,
aku pkai bju biru..tema sebenar wrne itam..k.t lagi la,,siap pkai bju ijo, ak ok la gak tdung n suar itam..

ramai la gak yg dtg,(amam,ida,mira,linda,yon,syirah,k,ju,aimi,wana,ezzah,aina,tkah,tasnim,ada,muaz,apis,
syafiq f,syafir r, syafiq md shah, zufar, azizul hakim,nabil,usaini,bala,faiz,alip,mus,barik,topekn rofiq...)hehe...

kwn2 aku ni sumenyer alim2..kitorg smayang dlu bru mkn..kirorg g duduk dpn surau dgn membawa setin ayo, pas minum pecut g smayang,
pas smayang bru le duk mencari mknan,aku ngn anim mkn nasi ayam jew..
dh xreti nk reka mknan apew..

lepas puas sume menyembang, wt meeting skit..bincang pasal reunion bln 12 ni, bleh plak bg tugas ikut U, erm bantai la..haha, dh bis melabun sume tgk keliling dh sunyi..guard pn dh tunggu..haha
dh nk tutup rupenyer,ingtkan awei lg
lastly kitorg tangkap gmbo ramai2

luv u kwn2...memori indah kte besama kn trus tetap bersemadi..dlm kul 10 tu kitorg blik
tp mls nk lik ukm,coz dh mlm2 lg pon tdo sorg..xbest
ak n ida tdo umah k.t kt ampang, yon n tikah pon tdo situ gak
esoknyer pas subuh dh lik,
coz ida de kje luar..

hehe..ukhwah fillah abadan abada.. sweet 2001-2005

Friday, September 4, 2009



salam ramadhan untuk semua...ramadhan taun ni xtau la nk ckp
paling bermakna atau menyentuh jiwa...
tanggal 13/8/09 nenek ku cyg dh menghembuskan nafasnye yg terakhir
aku hanye sempat tatap mukanya dr jauh sbb time sampai tu pah dh msuk liang
sku tahan je air mata time tu..mmg rase blur gile

sbbnyer kan..pg tu tgh jln nk g kelas pemikiran islam..aku dpt msg dr kakak,time bce msg tu
trase mimpi, menonong je ak jalan ke kelas,,dlm kelas aku
dok ngobok sengsoghang,peh tu tepon ngah,slumber je die tanyer dh smpei kuale ke,
peh tu mujue benye kol, n die suh follow teimei,peh tu mujur le buleh,,
cek pon begegas jalan, udohle kaki tgh teseliuh,bantai le,jnji dpt tgk pah
smpei komuter rawang,benya n teimei dh tunggu,xlame tu kakak n min pon coming
ape lg pecut lew......

(ni la arwah opah ku syg...)

peh tu 1 lg kesahnyer..adik aku g BTN, pehtu tbe2 dpt tau kene g mesir ari selasenyer,,kelam kabut deme siap,,hehe..mujur ak kt ukm, kalo idok libang libu nak nyiapkan ngah tuh,,haha
seghonok beno ghope die
ak ni bangge le jugek..tp yg geramnyer.. konon bg tau g nyer lepas rye..
ari slase 25/8 i pon begegas dgn memonteng kelas yg ade,.hehe
kitorg bebuke kt umah cik dlu,..melabun2 dlu jap.peh tu kul 12 begerak ke KLIA, batak le kejap kt sane,begambo sakan,,,
haha.. nak kabokan yg first time g sane..hahaha..
ate mne nk buatnyer,.udoh org kampung,.kuale mne ad tempat kapei tghobang..
hahaha...
(my family)


kejap beno rasenyer pose ni,..syg nk tinggalkan bulan yg mulia ini..
tp mne nk buatnyer..udah mase tu bejalan..
bukanye nk nunggu kte..haha...kalo bleh tunggu exiden le bumi ni,,ak la ni tgh siapkan
jiwa,fizikal mental sume la,, nak hadapi syawal taun ni
tp aku rase sure ngobok pepagi rye ni..hehe..xpela..
sebagai manusia kte kene tabah hadapi sume tuh.. ni la buktinye kasih manusia hanya sementara..kasih illahi yang kekal abadi...
setiap pertemuan juga dh d janjikan perpisahan..
semoga aku dpt menerimanye dgn redho....
6:16 AM misyaain amna


salam ramadhan untuk semua...ramadhan taun ni xtau la nk ckp
paling bermakna atau menyentuh jiwa...
tanggal 13/8/09 nenek ku cyg dh menghembuskan nafasnye yg terakhir
aku hanye sempat tatap mukanya dr jauh sbb time sampai tu pah dh msuk liang
sku tahan je air mata time tu..mmg rase blur gile

sbbnyer kan..pg tu tgh jln nk g kelas pemikiran islam..aku dpt msg dr kakak,time bce msg tu
trase mimpi, menonong je ak jalan ke kelas,,dlm kelas aku
dok ngobok sengsoghang,peh tu tepon ngah,slumber je die tanyer dh smpei kuale ke,
peh tu mujue benye kol, n die suh follow teimei,peh tu mujur le buleh,,
cek pon begegas jalan, udohle kaki tgh teseliuh,bantai le,jnji dpt tgk pah
smpei komuter rawang,benya n teimei dh tunggu,xlame tu kakak n min pon coming
ape lg pecut lew......

(ni la arwah opah ku syg...)

peh tu 1 lg kesahnyer..adik aku g BTN, pehtu tbe2 dpt tau kene g mesir ari selasenyer,,kelam kabut deme siap,,hehe..mujur ak kt ukm, kalo idok libang libu nak nyiapkan ngah tuh,,haha
seghonok beno ghope die
ak ni bangge le jugek..tp yg geramnyer.. konon bg tau g nyer lepas rye..
ari slase 25/8 i pon begegas dgn memonteng kelas yg ade,.hehe
kitorg bebuke kt umah cik dlu,..melabun2 dlu jap.peh tu kul 12 begerak ke KLIA, batak le kejap kt sane,begambo sakan,,,
haha.. nak kabokan yg first time g sane..hahaha..
ate mne nk buatnyer,.udoh org kampung,.kuale mne ad tempat kapei tghobang..
hahaha...
(my family)


kejap beno rasenyer pose ni,..syg nk tinggalkan bulan yg mulia ini..
tp mne nk buatnyer..udah mase tu bejalan..
bukanye nk nunggu kte..haha...kalo bleh tunggu exiden le bumi ni,,ak la ni tgh siapkan
jiwa,fizikal mental sume la,, nak hadapi syawal taun ni
tp aku rase sure ngobok pepagi rye ni..hehe..xpela..
sebagai manusia kte kene tabah hadapi sume tuh.. ni la buktinye kasih manusia hanya sementara..kasih illahi yang kekal abadi...
setiap pertemuan juga dh d janjikan perpisahan..
semoga aku dpt menerimanye dgn redho....

Hidup Mati Ku Hanya Untuk Mu....