Wednesday, November 18, 2009

Ayah!! Kata mereka kau penjahat

Padahal sebenarnya engkau bukan penjahat

Ayah!! Mengapa mereka menjauhkan aku darimu

Mereka menangkapmu tanpa member kesempatan

Untuk menciumku meskipun hanya sekali

Atau mengusap air mata ibu

Ibu!! Aku melihat air mata di kelopak matamu setiap pagi

Apakah pelestin tidak berhak diberi pengorbanan…??

Setiap hari aku bertanya kepada matahari

Ibu!! Apakah ayah akan kembali pada suatu hari??

Atau kah dia akan pergi selamanya sampai hari qiamat?

Atau.. dia akan mengusap air mata ibu yang terus menitis setiap hari?

Wahai ayah… dimanakah engkau??!!!

apakah perasaan kita bile ahli kuarga kita yg di timpa benda ni..apakah kita sanggup utk menghadapinya??

renungkanlah betapa beza kehidupan kita dgn mereka..

hidup mereka seolah-olah tiada dunia,.. tiada nikmat dunia,.. sedangkan kita hanya lalai dgn kehidupan yg sementara... dan hidup dgn kenikmatan seolah- olah tiada akhirat yg mennti,,,, tiada hari perhitungan..

kita asyik dgn kemewah..tanpa memikirkan bekalan yg akan dibawa....

Pemuda islam…teguhkan perananmu…masa depan islam ada di tanganmu..

Rapatkan barisan umat islam…. Malulah mengaku umat Muhammad andai xmampu untuk membantu sesame sendiri dalam menentang kafir…….

Hidup matiku hanya untuk islam…

4:50 AM misyaain amna

Ayah!! Kata mereka kau penjahat

Padahal sebenarnya engkau bukan penjahat

Ayah!! Mengapa mereka menjauhkan aku darimu

Mereka menangkapmu tanpa member kesempatan

Untuk menciumku meskipun hanya sekali

Atau mengusap air mata ibu

Ibu!! Aku melihat air mata di kelopak matamu setiap pagi

Apakah pelestin tidak berhak diberi pengorbanan…??

Setiap hari aku bertanya kepada matahari

Ibu!! Apakah ayah akan kembali pada suatu hari??

Atau kah dia akan pergi selamanya sampai hari qiamat?

Atau.. dia akan mengusap air mata ibu yang terus menitis setiap hari?

Wahai ayah… dimanakah engkau??!!!

apakah perasaan kita bile ahli kuarga kita yg di timpa benda ni..apakah kita sanggup utk menghadapinya??

renungkanlah betapa beza kehidupan kita dgn mereka..

hidup mereka seolah-olah tiada dunia,.. tiada nikmat dunia,.. sedangkan kita hanya lalai dgn kehidupan yg sementara... dan hidup dgn kenikmatan seolah- olah tiada akhirat yg mennti,,,, tiada hari perhitungan..

kita asyik dgn kemewah..tanpa memikirkan bekalan yg akan dibawa....

Pemuda islam…teguhkan perananmu…masa depan islam ada di tanganmu..

Rapatkan barisan umat islam…. Malulah mengaku umat Muhammad andai xmampu untuk membantu sesame sendiri dalam menentang kafir…….

Hidup matiku hanya untuk islam…

Wednesday, November 11, 2009

satu permintaan

aku minta kpd tuhan

taman yg indah

diberi olehnya padang yg tandus

aku minta kpd tuhan

cahaya yg mapan

diberi olehnya sinaran yg terik

aku minta kpd tuhan

bunga yg segar

diberi olehnya kaktus yg berduri

aku minta kpd tuhan rama-rama yg cantik

diberi olehnya ulat yg berbulu

aku berasa sedih & kecewa

rupa-rupanya

suatu kurniaan

padang yg tandus itu

ditumbuhi rumput yg hijau

sinaran yg terik itu

memancarkannya cahaya di segenap ruang

kaktus yg berduri itu

berbunga mekar indah nian

ulat yg berbulu itu menjadi rama-rama yg cantik

subhanallah indahnya pemberian tuhan kpd ku

suatu kenyataan

itulah jalan tuhan

petunjuk kepada ruang & masa

hikmah kpd tersurat & tersirat

dia tidak memberi apa yg aku harapkan

namun dia memberi apa yg aku perlukan

aku pernah sedih & kecewa

namun jauh di atas segala-galanya

dia mangatur yg terbaik

dalam hidupku.

insyaallah.. aku mesti lebih tabah

hanya Allah mengetahui segala sesuatu

setiap apa yang diberi pd hmbanya

pasti ada kebaikan yg tersirat

cume kita le yg kne pandai menilainya


aku tahu... kesulitan yg aku alami dn kekecewaan aku ni pasti akan ade kesudahan yang baik

dan aku yakin di akhirnya nt pesti ada kemanisan

yakinlah dgn kekuasaan Allah

pasti ada keajaiban

aku yakin..

tuhan tak akan mengecewakan hamba2 nya

aku pasti bahagia bersama org yg aku syg..

semua manusia berhak bahagia....

ya Allah kau makbulkn lah doaku...

amiinn..

4:07 AM misyaain amna

satu permintaan

aku minta kpd tuhan

taman yg indah

diberi olehnya padang yg tandus

aku minta kpd tuhan

cahaya yg mapan

diberi olehnya sinaran yg terik

aku minta kpd tuhan

bunga yg segar

diberi olehnya kaktus yg berduri

aku minta kpd tuhan rama-rama yg cantik

diberi olehnya ulat yg berbulu

aku berasa sedih & kecewa

rupa-rupanya

suatu kurniaan

padang yg tandus itu

ditumbuhi rumput yg hijau

sinaran yg terik itu

memancarkannya cahaya di segenap ruang

kaktus yg berduri itu

berbunga mekar indah nian

ulat yg berbulu itu menjadi rama-rama yg cantik

subhanallah indahnya pemberian tuhan kpd ku

suatu kenyataan

itulah jalan tuhan

petunjuk kepada ruang & masa

hikmah kpd tersurat & tersirat

dia tidak memberi apa yg aku harapkan

namun dia memberi apa yg aku perlukan

aku pernah sedih & kecewa

namun jauh di atas segala-galanya

dia mangatur yg terbaik

dalam hidupku.

insyaallah.. aku mesti lebih tabah

hanya Allah mengetahui segala sesuatu

setiap apa yang diberi pd hmbanya

pasti ada kebaikan yg tersirat

cume kita le yg kne pandai menilainya


aku tahu... kesulitan yg aku alami dn kekecewaan aku ni pasti akan ade kesudahan yang baik

dan aku yakin di akhirnya nt pesti ada kemanisan

yakinlah dgn kekuasaan Allah

pasti ada keajaiban

aku yakin..

tuhan tak akan mengecewakan hamba2 nya

aku pasti bahagia bersama org yg aku syg..

semua manusia berhak bahagia....

ya Allah kau makbulkn lah doaku...

amiinn..

Tuesday, November 10, 2009

Usah kau tangiskan pada cinta lama
Usah kau impikan kita 'kan bersama
Biarkan ia terus berlalu...
Bagaikan mimpi hilang di mata

Kini kau kembali merayu lagi
Kaitkan semula madah-madah cinta
Harapkan bebunga berputik semula
Yang telah lama...
Gugur ke bumi

Dalam sukma mimpiku
Ia telah berlalu
Cinta yang dulu suci
Bagiku tiada lagi...

Aku yang masih
Ditaman ini
Mencari bunga
Mawar berduri
Ku sangka madu
Racun berbisa
Itulah Hakikatnya...

Nak ku tinggalkan
Terasa sayang
Ingin ku belai
Tangan tak sampai
Pastinya kita
Saling merindu
Ku masih cinta pada mu...

2:00 AM misyaain amna
Usah kau tangiskan pada cinta lama
Usah kau impikan kita 'kan bersama
Biarkan ia terus berlalu...
Bagaikan mimpi hilang di mata

Kini kau kembali merayu lagi
Kaitkan semula madah-madah cinta
Harapkan bebunga berputik semula
Yang telah lama...
Gugur ke bumi

Dalam sukma mimpiku
Ia telah berlalu
Cinta yang dulu suci
Bagiku tiada lagi...

Aku yang masih
Ditaman ini
Mencari bunga
Mawar berduri
Ku sangka madu
Racun berbisa
Itulah Hakikatnya...

Nak ku tinggalkan
Terasa sayang
Ingin ku belai
Tangan tak sampai
Pastinya kita
Saling merindu
Ku masih cinta pada mu...

Monday, November 9, 2009


10 PERKARA BUKTI LELAKI ITU RUMIT

1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.


2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.


3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.


4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.


5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.


6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya..


7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.


8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.


9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.


10. Jika kamu mengirimkan ini pada mereka yg bernama lelaki, mereka pasti bersumpah semua
ini tidak benar..

6:28 PM misyaain amna

10 PERKARA BUKTI LELAKI ITU RUMIT

1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.


2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.


3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.


4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.


5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.


6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya..


7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.


8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.


9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.


10. Jika kamu mengirimkan ini pada mereka yg bernama lelaki, mereka pasti bersumpah semua
ini tidak benar..

Friday, November 6, 2009

Wanita sukakan lelaki bagaimana? Idaman lelaki yang bagaimana? Mari kita kaji dan selidik rahsia wanita? ini adalah rahsianya :-

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.( yg ni aku betoi2 sokong sbb dh tejadi...)

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan!.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama! yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini! dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

bestnyer kalo de lelaki yg leh memahami wanita.. hmm.. pe yg terjadi btl2 jd pengjaran utk ku...

semoga Allah temukan yg terbaik utkku...

LELAKI YG BERIMAN DAN BOLEH BAWA KE JALAN SYUGRA BUKAN HIDUP UTK DUNIA ATAU NAFSU SEMATA-MATA,

what eva... aku akn ingt perkataan (bebulu aku dengonyer(byk ke bulu), nakal betul, an3, 143) sepanjang hayat...


3:55 AM misyaain amna

Wanita sukakan lelaki bagaimana? Idaman lelaki yang bagaimana? Mari kita kaji dan selidik rahsia wanita? ini adalah rahsianya :-

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.( yg ni aku betoi2 sokong sbb dh tejadi...)

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan!.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama! yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini! dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

bestnyer kalo de lelaki yg leh memahami wanita.. hmm.. pe yg terjadi btl2 jd pengjaran utk ku...

semoga Allah temukan yg terbaik utkku...

LELAKI YG BERIMAN DAN BOLEH BAWA KE JALAN SYUGRA BUKAN HIDUP UTK DUNIA ATAU NAFSU SEMATA-MATA,

what eva... aku akn ingt perkataan (bebulu aku dengonyer(byk ke bulu), nakal betul, an3, 143) sepanjang hayat...



Pemilihan calon suami dan isteri hendaklah dibuat mengikut hadis yang menyebut bahawa seseorang itu dinikahi berdasarkan kepada 4 kriteria berikut:
i- kerana kecantikannya
ii-kerana keturunannya
iii-kerana harta / kekayaannya
iv-kerana agamanya
Hendaklah mengutamakan kriteria ke-4 iaitu yang menghayati dan mengamalkan agama dalam kehidupannya kerana ia merupakan faktor penting menentukan kebahagiaan rumahtangga.
          .
2:44 AM misyaain amna

Pemilihan calon suami dan isteri hendaklah dibuat mengikut hadis yang menyebut bahawa seseorang itu dinikahi berdasarkan kepada 4 kriteria berikut:
i- kerana kecantikannya
ii-kerana keturunannya
iii-kerana harta / kekayaannya
iv-kerana agamanya
Hendaklah mengutamakan kriteria ke-4 iaitu yang menghayati dan mengamalkan agama dalam kehidupannya kerana ia merupakan faktor penting menentukan kebahagiaan rumahtangga.
          .

Tuesday, November 3, 2009

Jika kamu memancing ikan.... setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil terus ikan itu.... janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja.... kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang... setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya.... janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja.... kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu.

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain.. Terlalu ingin mengejar kelazatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang membawa kebaikan kepada dirimu, menyayangimu, mengasihimu. Mengapa kamu berlengah, cuba membandingkannya dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain KAMU JUGA YANG AKAN MENYESAL

6:35 AM misyaain amna

Jika kamu memancing ikan.... setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil terus ikan itu.... janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja.... kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang... setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya.... janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja.... kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu.

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain.. Terlalu ingin mengejar kelazatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang membawa kebaikan kepada dirimu, menyayangimu, mengasihimu. Mengapa kamu berlengah, cuba membandingkannya dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain KAMU JUGA YANG AKAN MENYESAL


kerana aku seorang wanita aku ingin dihormati selayaknya aku ingin dihargai sebaiknya aku ingin disayangi selembutnya aku ingin dikasihi seadanya

kerana aku seorang wanita aku punya harga diri walaupun aku lemah aku punya kekuatan walaupun dalam kerapuhan jiwa aku punya perasaan walaupun sering terluka aku punya kesabaran walaupun aku tercalar aku punya kasih walaupun sering melara jiwa

kerana aku seorang wanita aku sering diperlekehkan aku sering disakiti aku sering dilukai aku sering dilupakan aku sering diabaikan tapi satu perkara adam sering dilupakan kerana wanitalah binasanya adam

kerana wanitalah dunia bergolak kerana wanitalah indahnya kehidupan kerana wanita jugalah ilham tercipta

kerana wanitalah kerana aku seorang wanita aku dianugerahkan dengan kelembutan bukan kekasaran aku dianugerahkan dengan kesabaran walaupun dihimpit kehidupan aku dianugerahkan dengan penuh kasih sayang walaupun sering dikhianati hanya... kerana aku seorang wanita... inginkan kejujuran bukan kepalsuan inginkan kebahagian bukannya penderitaan ingin dihormati bukan dikasari ingin di sayangi bukan dilukai..
6:28 AM misyaain amna

kerana aku seorang wanita aku ingin dihormati selayaknya aku ingin dihargai sebaiknya aku ingin disayangi selembutnya aku ingin dikasihi seadanya

kerana aku seorang wanita aku punya harga diri walaupun aku lemah aku punya kekuatan walaupun dalam kerapuhan jiwa aku punya perasaan walaupun sering terluka aku punya kesabaran walaupun aku tercalar aku punya kasih walaupun sering melara jiwa

kerana aku seorang wanita aku sering diperlekehkan aku sering disakiti aku sering dilukai aku sering dilupakan aku sering diabaikan tapi satu perkara adam sering dilupakan kerana wanitalah binasanya adam

kerana wanitalah dunia bergolak kerana wanitalah indahnya kehidupan kerana wanita jugalah ilham tercipta

kerana wanitalah kerana aku seorang wanita aku dianugerahkan dengan kelembutan bukan kekasaran aku dianugerahkan dengan kesabaran walaupun dihimpit kehidupan aku dianugerahkan dengan penuh kasih sayang walaupun sering dikhianati hanya... kerana aku seorang wanita... inginkan kejujuran bukan kepalsuan inginkan kebahagian bukannya penderitaan ingin dihormati bukan dikasari ingin di sayangi bukan dilukai..
Aku ada pasangan hidup sendiri....


Bila seronok, aku cari.



...pasanganku


Bila sedih, aku cari....Mak


Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku


Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak


Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku


Bila berduka, aku peluk erat....Emakku


Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku


Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak


Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku


Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"


Selalu.. aku ingat pasanganku


Selalu.. Mak ingat kat aku


Bila-bila... aku akan talipon pasanganku


Entah bila... aku nak talipon Mak


Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku


Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak


Renungkan:


"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...


bolehkah kau kirim wang untuk Mak?


Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".





Berderai air mata jika kita mendengarnya........





Tapi kalau Mak sudah tiada..........


MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....





Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....


berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....


berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....


berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......


berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....


berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjagaibunya.....





Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAHibunya.....


aku bangga sgt dapat umi.... semua yg berlaku ada hikmahnya.... alhmdllh umi berjaya menjaga ibunya dgn penuh kasih syg hingga saat terakhir pah.... mcm2 dugaan.,,,aku bersyukur mempunyai seorang ibu yang sanggup menjaga ibunya... xmcm yg sering diperkatakn oleh org2 sekarang... hantar umah ank yatim, sebuk ngn kje....mcm2 le alasan.... mcm 2 gak2 makcik2 yg ku sygi..... sumenyer sanggup besusah payah melayan kerenah arwah pah.... (minyak kapak, buah prun,pam.) huhu tu yg paling aku ingt n aku xkn lupe......


utk sahabat2 yg bce... ingtlah.... dlm dunia ni kte hanya ada 1 je ibu... n xleh d gnti... hargailah selagi dia benyawa... luangkan masa sebanyaknya utk ibu.... xgune duk ingt pakwe...duk setia.. tp aleh2 tgk putus gak..... huhu.. lezer tuh... nk wt cm ne.. xambik insurans lg lor.... hehehe.. eh2 dok ingt ibu... jgn abaikan ayah lak...adeeiii cian buya...hehehe...


wassalam...renung2kan..... cyg umi n buya.....

2:44 AM misyaain amna
Aku ada pasangan hidup sendiri....


Bila seronok, aku cari.



...pasanganku


Bila sedih, aku cari....Mak


Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku


Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak


Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku


Bila berduka, aku peluk erat....Emakku


Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku


Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak


Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku


Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"


Selalu.. aku ingat pasanganku


Selalu.. Mak ingat kat aku


Bila-bila... aku akan talipon pasanganku


Entah bila... aku nak talipon Mak


Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku


Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak


Renungkan:


"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...


bolehkah kau kirim wang untuk Mak?


Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".





Berderai air mata jika kita mendengarnya........





Tapi kalau Mak sudah tiada..........


MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....





Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....


berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....


berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....


berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......


berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....


berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjagaibunya.....





Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAHibunya.....


aku bangga sgt dapat umi.... semua yg berlaku ada hikmahnya.... alhmdllh umi berjaya menjaga ibunya dgn penuh kasih syg hingga saat terakhir pah.... mcm2 dugaan.,,,aku bersyukur mempunyai seorang ibu yang sanggup menjaga ibunya... xmcm yg sering diperkatakn oleh org2 sekarang... hantar umah ank yatim, sebuk ngn kje....mcm2 le alasan.... mcm 2 gak2 makcik2 yg ku sygi..... sumenyer sanggup besusah payah melayan kerenah arwah pah.... (minyak kapak, buah prun,pam.) huhu tu yg paling aku ingt n aku xkn lupe......


utk sahabat2 yg bce... ingtlah.... dlm dunia ni kte hanya ada 1 je ibu... n xleh d gnti... hargailah selagi dia benyawa... luangkan masa sebanyaknya utk ibu.... xgune duk ingt pakwe...duk setia.. tp aleh2 tgk putus gak..... huhu.. lezer tuh... nk wt cm ne.. xambik insurans lg lor.... hehehe.. eh2 dok ingt ibu... jgn abaikan ayah lak...adeeiii cian buya...hehehe...


wassalam...renung2kan..... cyg umi n buya.....

Hidup Mati Ku Hanya Untuk Mu....