Wednesday, November 11, 2009

Posted by jinson on 4:07 AM

satu permintaan

aku minta kpd tuhan

taman yg indah

diberi olehnya padang yg tandus

aku minta kpd tuhan

cahaya yg mapan

diberi olehnya sinaran yg terik

aku minta kpd tuhan

bunga yg segar

diberi olehnya kaktus yg berduri

aku minta kpd tuhan rama-rama yg cantik

diberi olehnya ulat yg berbulu

aku berasa sedih & kecewa

rupa-rupanya

suatu kurniaan

padang yg tandus itu

ditumbuhi rumput yg hijau

sinaran yg terik itu

memancarkannya cahaya di segenap ruang

kaktus yg berduri itu

berbunga mekar indah nian

ulat yg berbulu itu menjadi rama-rama yg cantik

subhanallah indahnya pemberian tuhan kpd ku

suatu kenyataan

itulah jalan tuhan

petunjuk kepada ruang & masa

hikmah kpd tersurat & tersirat

dia tidak memberi apa yg aku harapkan

namun dia memberi apa yg aku perlukan

aku pernah sedih & kecewa

namun jauh di atas segala-galanya

dia mangatur yg terbaik

dalam hidupku.

insyaallah.. aku mesti lebih tabah

hanya Allah mengetahui segala sesuatu

setiap apa yang diberi pd hmbanya

pasti ada kebaikan yg tersirat

cume kita le yg kne pandai menilainya


aku tahu... kesulitan yg aku alami dn kekecewaan aku ni pasti akan ade kesudahan yang baik

dan aku yakin di akhirnya nt pesti ada kemanisan

yakinlah dgn kekuasaan Allah

pasti ada keajaiban

aku yakin..

tuhan tak akan mengecewakan hamba2 nya

aku pasti bahagia bersama org yg aku syg..

semua manusia berhak bahagia....

ya Allah kau makbulkn lah doaku...

amiinn..

Hidup Mati Ku Hanya Untuk Mu....